Zondag 27 april dag 2 SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annelie Kornet - WaarBenJij.nu Zondag 27 april dag 2 SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annelie Kornet - WaarBenJij.nu

Zondag 27 april dag 2 SF

Door: Lie en johan, Coen

Blijf op de hoogte en volg Annelie

28 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondagochend en...ja hoor zelfs nog voor half acht stond onze taxichauffeur James voor onze camper te wachten. Nog even vriendelijk en gezellig als gisteravond. Hij bracht ons naar pier 33, de opstap plaats voor de boot naar Alcatraz. Voor hij weer wegging nog effe op de foto met de boys. En we konden hem altijd bellen natuurlijk als we weer vervoer nodig hadden. Bye bye James!! Kaartjes waren al geregeld vanuit holland dus was alleen wachten tot we op de boot konden. Kort tochtje vanaf de pier, goed te doen. Bij Alcatraz aangekomen, 1 van toch wel de beroemdste gevangenis, kijken we opnieuw onze ogen uit. We gaan terug in de tijd en kunnen ons goed voorstellen hoe het hier aan toe ging. We krijgen een audio dutch tour dus alles word goed verteld. Een zeer boeiende tour voor ons allemaal! Terug aan de pier gaan we verder te voet naar pier 39, fishermans warf. Ook hier is het leuk vertoeven, veel te zien en te winkelen, altijd leuk voor de souvenirs uitgaven. We krijgen toch inmiddels trek en nemen een snelle lunch, want we hebben nog meer op het program. We nemen de bus weer naar de binnenstad, korte kijk in China Town. Leuk maar erg kitsch, toch nog maar even naar de echte winkels. Jootje blij gemaakt met shirtjes van hollister, voor mij onbekend maar is helemaal hot... schijnt. Daarna wilden we toch ook nog ff op de beroemde cable cars stappen. Ondanks dat het een prijzig ritje was, was het toch de moeite waard. Die dingen gaan hard omhoog maar zeker zo hard weer naar beneden. Dan besluiten we omdat we veel gelopen hebben en best moe zijn weer terug te keren naar onze camper. We nemen weer een taxi, niet onze James maar deze meneer brengt ons ook weer tuus in iedergeval. Nu ff tijd voor relaxen. Straks op het menu staat zalm a la Bassie, komt helemaal goed. Ook moeten we nog de route voor morgen uitstippelen, genoeg gezien van de big city SF, morgen op weg naar ons eerste national park Yosemite. Spannend weer, zal een pittig ritje worden van zo´n uurtje of 5. Maar ook dat komt weer goed. See you tomorrow!!!

• 28 April 2014 - 08:17

Oma:

Je zal wel veel te vertellen hebben als je thuis komt na zoveel belevenissen groetjes opa en oma en een dikke kus

• 28 April 2014 - 08:35

Flavio:

Houwdy Kornetjes in the States,

Great to read that joe all haf fun overthere ! Save driving in the big Camper !

byebye

• 28 April 2014 - 08:50

Saskia:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Heel veel plezier daar in Amerika. We blijven jullie volgen. Gr. Van de Engelsjes

• 28 April 2014 - 09:03

Juud:

Nog maar een paar dagen weg en al zoveel gezien en meegemaakt. Erg leuk om het reisverslag te lezen en zo met jullie mee te reizen! Veel plezier xxx

• 28 April 2014 - 10:42

Inge:

Klinkt allemaal hartstikke goed! Goede reis vandaag naar Yosemite NP. Enjoy!

• 28 April 2014 - 18:53

Boog:

Zo kornetjes dat was me het dagje wel.
    De avonturen van BASSIE in de states zijn toch leuker als vroeger op tv.(met adriaantje)
    Goede reis verder.

Laaaater!!

• 28 April 2014 - 19:10

Veronica:

Hoi hoi wat leuk om jullie op deze manier te volgen,jullie hebben al heel wat gedaan ben benieuwd naar de rest!! Groetjes veroon :-)

• 28 April 2014 - 19:13

Kievitjes:

Hoi kornetjes!

Wat een mooie, spannende en leuke dingen maken jullie mee daar! Sophie is nog steeds jaloers hoor, Coen! We blijven jullie volgen hoor, kijken iedere dag uit naar jullie nieuwe update! Fijn verder genieten en wij genieten op afstand mee...

Groetjes van de Kievitjes XXX

PS Wel rustig hier zonder jullie en de spinazie was weer heerlijk!

• 28 April 2014 - 22:40

De Andere Kievitjes :

Wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen en wat ziet jullie "optrekje" er super uit zeg!
    Complimenten voor de verhalen Annelie, leuk geschreven hoor, het is net of we in jullie rugzak zitten.... Heel veel plezier en tot schrijfs!!

"De andere Kievitjes"