zaterdag 26 april - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annelie Kornet - WaarBenJij.nu zaterdag 26 april - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Annelie Kornet - WaarBenJij.nu

zaterdag 26 april

Door: lie

Blijf op de hoogte en volg Annelie

27 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag was het weer vroeg uit de veren voor ons de kornetjes. Zeven uur werden we opgehaald om naar ons campertje gebracht te worden. Leuk ritje met andere landgenoten, die dezelfde richting uitgingen, dus veel te kletsen dan ook. De verhuurder Road Bear legde ons alles piekfijn uit, super service. Nu dan maar eens ons huusje bekijken....Nou huusje zeg maar HUUS, we kregen een prachtige, nog nooit gebruikte camper toegewezen. Echt super de luxe, ruim met alles er op en der aan. Hier gaan we het echt wel mee redden hoor. Even alles inruimen en dan starten maar Bassie... nou dat was best wel wennen hoor met zo´n lange bak van een meterje of tien, even bochtje maken is iets anders dan met de ford mondeo. Maar na wat miles gereden te hebben, ging het steeds soepeler! Boodschappen gedaan en dan op weg naar onze camping aan de Pacific Oceaan. Camper geparkeerd en toen toch maar besloten omdat het nog best vroeg in de middag was, om nog naar de big city SF te gaan. Info bij receptie gevraagd en met de bus en de trein moet het goed te doen zijn. Nu zal best wel, maar het ging ons goed af mede dankzij een zeer vriendelijke behulpzame Amerikaan die ons hielp met de tickets voor de trein en gelukkig ook dezelfde kant uit moest! Gaf ons onderweg ook nog wat tips voor onze verdere route naar Yosemite. Overigens zijn de mensen hier allemaal erg aardig en vriendelijk en behulpzaam. lijkt soms wat overdreven maar ze menen het echt zeker wel! Nu daar staan we de dan in de grote stad, we voelen ons dan toch wel even de flodders in Amerika. We kijken onze ogen uit. We willen graag de Golden Gate bridge bekijken dus besluiten we vanuit het centrum een taxi te nemen hiernaar toe. Ook weer een heel vriendelijke taxichauffeur!!
De brug is echt geweldig en natuurlijk maken we de nodige foto´s ! Het is inmiddels na zessen en krijgen toch wel honger. Ook begint zeker bij Coen weer de soort van jetlag toe te slaan. We zijn nog niet helemaal ingesteld op de tijden hier dan merken we. Dus terug met de bus weer door de stad en bij Union Square wat gegeten bij Loris Diner. Leuk en goed te eten. Nu maar hopen dat we snel weer een taxi konden krijgen. De bussen reden namelijk niet meer tot onze camping om deze tijd. Dan stopt er een grote zwarte bak met James als chauffeur. Bas vraagt wat het kost, valt ons mee en we zijn allemaal best moe dus hebben het er zeker voor over. En het ritje met deze James was de moeite waard. Deze James was dus een echte amerikaan, lekker fout en overdreven, maar ook weer ontzettend aardig. Hij vraagt of we morgen ook niet gebruik willen maken van de taxi. Goed idee, morgen moeten we vroeg weer in centrum zijn, bij de pier voor bezoek aan Alcatraz. Aangezien het ons met trein en bus wat moeizaam afging zijn we erg blij met James en hij belooft ons morgenvroeg om 7,30 op te pikken. O ja en we moeten ons goed aankleden hoor, roept hij nog als hij weer wegscheurt... het kan erg fris zijn op de pier. Moe maar erg voldaan van alle indrukken die we vandaag hebben op gedaan gaan we allemaal ons slaapplekkie in onze camper opzoeken. Trusten allemaal!!

• 27 April 2014 - 11:22

Nelleke Vijfhuize:

prachtige foto"s, wat een camper zeg mega. Fijn al die behulpzame mensen. Geniet ervan!

• 27 April 2014 - 12:12

Tonny En Koos:

Zondagmorgen8.45 uur jullie reisverslag gelezen.
    Fijn dat alles zo goed loopt, een nieuwe megacamper en behulpzame mensen als je eens met de trein witl reizen.

KIjk goed uit Bassie met dat lange ding.

Geniet van deze reis.
    Groeten Tonny en Koos

• 27 April 2014 - 13:02

Marco:

Dacht dat je niet meer met een vrachtwagen zou rijden?
    Wat een super ding zeg.
    Je blijft wel je merk trouw hé.
    Nog veel plezier Laaaater.

Groetjes de boogies

• 27 April 2014 - 13:21

Dineke En Willy:

Mooie foto's en wat een camper, die kan jij toch wel besturen als ex chauffeur? Annelie wat ken je heeeeerlijk schrijven, net of je erbij bent! veel plezier en genieten! Gr.uit de Achterhoek. Willy en Dineke. Xxx

• 27 April 2014 - 14:54

Thea De Roon:

Wat fijn datt het allemaal zo vlot gaat.En wat een camper!!!
    Gefeliciteerd met je moeder.

• 27 April 2014 - 15:09

Anne:

Jee wat een kar, super om daarmee te reizen! Zo leuk om te lezen wat jullie beleven!